29 lip 2013

"Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy" - Katarzyna Wojtaszczyk

 
Autor: Katarzyna Wojtaszczyk
Tytuł: "Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy"
Wydawnictwo: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 252
Ocena: 5/6
Wspominałam już kiedyś, że piszę pracę magisterską, która w pewnym stopniu wiąże się z zagadnieniem employer branding, dlatego też od dłuższego czasu przeszukiwałam biblioteki w poszukiwaniu solidnej, naukowej książki w tym temacie. Prześwietliłam kilka bibliotek, kilka katalogów i kilkanaście książek, jednak pozycja, która jest aktualnie numerem jeden, opisującym wspominane zagadnienie to książka autorstwa p. Katarzyny Wojtaszczyk, którą znalazłam na Politechnice Śląskiej. Tak, tak, sama byłam zaskoczona a jednak. 
Pierwsze krokiem było poznanie autorki. Okazało się, iż p. Wojtaszczyk jest doktorem Uniwersytetu Łódzkiego, Wydziału Zarządzania, Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Na swoim koncie ma wiele publikacji, głównie z zakresu zzl oraz employer branding. Książka zbudowana jest z trzech części: 
  1. uwarunkowania employer branding - opisuje uwarunkowania zewnętrzne, które są bodźcem do angażowania się instytucji w budowanie marki pracodawcy. Porusza się tutaj temat Pokolenia Y jako młodą i wykształconą generację ludzi, otwartych na zmiany, oraz nawiązuje się do zarządzania zasobami ludzkimi oraz funkcji personalnej.
  2. zarządzanie marką pracodawcy - w rozdziale tym przeczytamy o istocie employer branding, planowaniu oraz organizacji działań a także dowiemy się jak angażować pracowników do budowania marki
  3. pomiar siły employer brand - w tym rozdziale poznamy koncepcję badań własnych autorki oraz metodologię badań, która pokazuje jakie czynniki zostały przebadane oraz na co zwróciła największą uwagę. Efektem badań było poznanie marki organizacji jako pracodawcy oraz opracowanie wskaźników mających na celu wzmocnienie siły employer branding,
Książkę oceniam bardzo wysoko, wiele informacji było lub będzie mi pomocnych. Dowiedziałam się także wiele ciekawych i nie poznanych jeszcze przeze mnie informacji na temat kreowania marki pracodawcy. Do pozycji wrócę jeszcze pewnie nie jednokrotnie.

9 lip 2013

"Gdzie jesteś Leno?" - Joanna Opiat - Bojarska


Autor: Joanna Opiat - Bojarska
Tytuł: "Gdzie jesteś Leno?"
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 324
Ocena: 5/6

Ostatnio coraz częściej z chęcią sięgam po polskie kryminały, ponieważ za każdym razem jestem mile zaskoczona. Ogromne nadzieje pokładałam w najnowszej książce Joanny Opiat - Bojarskiej "Gdzie jesteś Leno?". Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki, jednak nie ostatnie.

Lena Pietrzak, główna bohaterka powieści jest dziewiętnastoletnią studentką anglistyki. Pewnego piątkowego wieczoru wybrała się razem z swoją przyjaciółką Natalią do klubu "Utopia" gdzie z paczką znajomych mają świętować zaliczenie trudnego egzaminu. Nagle dziewczyna wychodzi z klubu i tak ślad po niej zaginął. Kolejnego dnia rano do jej mieszkania, które zajmuje razem z przyjaciółmi przyjeżdża matka, bogata i znana w całym Poznaniu. Kobieta jednak nie zastaje córki w mieszkaniu, co wzbudziło jej najgorsze przeczucia. Postanowiła zgłosić sprawę policji. W tym momencie do akcji dołącza wątek podkomisarza Przemysława Burzyńskiego oraz Michała Majewskiego, który jest zupełnym świeżakiem i pod okiem "Burzy" ma rozwinąć swoje skrzydła. Następnie akcja zaczyna nabierać kolorów, wprowadzane są nowe wątki, które maja za zadanie utrudnić pracę policjantów. Czy policjantom uda rozwiązać zagadkę Leny?

Historia wciągnęła mnie od samego początku.Wątek Leny i jej rodziny jest interesujący, jednak zdecydowanie bardziej zaintrygowała mnie praca policjantów. Dzięki temu miałam okazję poznać ich pracę od początku do końca. Tak się składa że w policji mam dwóch znajomych, dlatego książka to jeszcze lepiej pozwoliła mi zobrazować ich pracę. Początkowo policjanci byli wobec siebie nieufni i na dystans. W trakcie śledztwa zaczęły pękać między mini wszelkie granice, co zaowocowało wspaniałym partnerstwem. Michał nauczył się wiele pod okiem "Burzy", ten z kolei poczuł powiew nowych, młodych  pomysłów oraz świeże spojrzenie na niektóre aspekty sprawy, szczególnie w sprawach seksualnych... Książka dobrze opisuje uczucia jakimi targana jest osoba po zaginięciu dziecka. Dorota Pietrzak - matka Leny nie potrafi poradzić sobie z bezsilnością i bólem. Pomimo tego, iż jest osobą dobrze usytuowaną nie potrafi pomóc sobie. Dodatkowo wątek rodziny podkomisarza nie pozwala aby pozostać wobec niego obojętnym. Przemysław Burzyński jest pracoholikiem, przez co zaniedbuje swoją żonę oraz dzieci. Nie potrafi oddzielić życia prywatnego oraz zawodowego na tyle, iż w dniu urodzin jego córeczek - bliźniaczek zamiast cieszyć się z nimi, wybiera pracę. Cała akcja rozgrywa się z Poznaniu, rodzinnym mieście Pani Joanny, co doskonale widać na poszczególnych kartach powieści. Autorka z swobodą przemierza poszczególne ulice czy zakamarki tego miasta, co pozwala poczuć autentyczny obraz powieści.

Lektura spełniła moje oczekiwania. Nie jest to brutalny kryminał, jednak pełen pasji i zagadek dobry thriller.  Na plus zaliczyć mogę dobrze zaplanowane dialogi i szybką akcje.

8 lip 2013

"Próbowałam już wszystkiego. Jak radzić sobie z niesfornym dzieckiem bez bicia i krzyku". Isabelle Filliozat

 
Autor: Isabelle Filliozat
Tytuł:"Próbowałam już wszystkiego. Jak radzić sobie z niesfornym dzieckiem bez bicia i krzyku"
Wydawnictwo: Esprit
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 216
Ocena: 5/6
Wiele rodziców zadaje sobie pytania, dotyczące wychowania dziecka, na które bardzo często nie potrafią znaleźć odpowiedzi. "Dlaczego moje dziecka ma nocne koszmary?". "Dlaczego moje dziecko się buntuje?". "Dlaczego moje dziecko odmawia jedzenia?". To tylko trzy wybrane pytania z ogromnej puli. Na rynku jest wiele książek, opiewających w lepsze lub gorsze rady dla rodziców. Opisywana dzisiaj pozycja z pewności udzieli Wam odpowiedzi na te pytania a nawet więcej - da Wam wskazówki jak mądrze i skutecznie wychować swoje dziecko. 

Książka od samego początku zaskoczyła mnie pozytywnie błyskotliwszymi, mądrymi spostrzeżeniami, wskazówkami i tak pozostało do samego końca. Szalenie spodobało mi się podejście autorki do napisania tej książki - nie jest to monolog rodzica, który wychował już swoje dzieci i teraz chce udzielać rady innym. Jest to świetna pozycja, która przedstawia wiele prostych, codziennych sytuacji z perspektywy rodzica oraz z perspektywy dziecka. Dzięki takiemu obrazowi doskonale możemy zrozumieć punkt widzenia dziecka, o którym do tej pory nie mieliśmy pojęcia. Książka ma nie tylko duży wymiar fizyczny, ale również psychiczny - autorka pokazuje jakie zmiany zachodzą w mózgu dziecka co jest wytłumaczeniem poszczególnych zachowań. Dzięki tej literaturze dowiemy się dlaczego dziecko ma napady furii, dlaczego nie słucha naszych poleceń, dlaczego ciągle zadaje takie same pytania, oraz dlaczego ma koszmary nocne.

Książka podzielona jest na 12 rozdziałów, gdzie każdy dotyczy innego przedziału wiekowego dziecka. Tak zastosowany podział znacznie ułatwia studiowanie literatury. 
Pozycję polecam nie tylko rodzicom, ale również wujkom, ciociom, babciom i dziadkom. Jest to również doskonała lektura dla każdego studenta pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

"Cieszmy się każdą chwilą i każdym etapem życia dziecka. Czas tak szybko ucieka. Nie zapominajmy o tym, co najważniejsze: KOCHAĆ! A cała reszta - czy to naprawdę aż raka poważna sprawa?"

Dziękuję Wydawnictwo Esprit za przesłanie egzemplarza książki do recenzji.

3 lip 2013

"Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media" - Arkadiusz Podlaski

 
Autor: Arkadiusz Podlaski 
Tytuł: "Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w Social Media" 
Wydawnictwo: Helion
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 176
Ocena: 5/6


Dzisiaj słów kilka o książce Arkadiusza Podlaskiego, która w całości poświęcona jest tematyce Social Media. Autor specjalizuje się w marketingu internetowym, a jego wiedza w tym obszarze jest bogata co widać nie tylko w książce, ale również na blogu.  Jest to jedna z pierwszych publikacji o tym zakresie tematycznym jaką miałam okazję studiować.

Książka obejmuje szeroki zakres informacji dotyczących Social Media. Mogę śmiało powiedzieć, ze jest to pewnego rodzaju elementarz dla osób, które chcą poznać podstawy tego tematu, oraz jak sprawnie i skutecznie poruszać się w serwisach społecznościowych. Na samym początku czytelnik otrzyma garść informacji o marketingu społecznościowym oraz social media optymalization aby zaraz po tym sprawnie poznać kilka najważniejszych portali społecznościowych. Kolejno poznamy tajniki efektywnych działań na wcześniej wymienionych portalach. Autor daje ciekawe rady jak działać w sieciach społecznościowych oraz jak budować wizerunek własnej osoby czy też marki. Z zainteresowaniem przeczytałam o tym jak firmy skutecznie działają i zarabiają na portalach społecznościowych.

Książka bardzo przypadła mi do gustu - jest napisana zwięzłym, zrozumiałym dla każdego czytelnika językiem. Zawiera wiele przykładów, ikon, które pozwalają w sposób graficzny spojrzeć na treść. Po lekturze tek publikacji, każdy czytelnik powinien być chociaż w stopniu podstawowym poruszać się w internecie w obszarze social media.