niedziela, marca 30, 2014

To cóż że ze Szwecji, czyli przegląd szwedzkiego czytelnictwa

Aktualnie przebywam w Szwecji. Kraj ładny i przyjazny, tylko dlaczego taki zimny i wietrzny? Przechadzając się pomiędzy sklepowymi półkami, błądząc po księgarniach mniejszych i większych, postanowiłam w telegraficznym skrócie napisać kilka słów o czytelnictwie w Szwecji oraz pokazać Wam kilka książek w szwedzkich oprawach.

Szwedzi uwielbiają czytać książki. Jak udało mi się dowiedzieć, jest to kraj który plasuje się w czołówce krajów w Europie, pod kątem popularności czytelnictwa. Szwedzi najchętniej sięgają po kryminały, głównie rodzimych autorów. Nie od dziś wiadomo, iż z tym gatunkiem cała Europa kojarzy właśnie Szwecję. Szwedzcy autorzy, którzy są znani i lubiani nie tylko w Szwecji to Camilla Läckberg, Åsa Larsson, Liza Marklund, Stieg Larsson i Lars Kepler. Podobno bardzo często w większych i mniejszych miastach prowadzone są masowe akcje promujące czytelnictwo. Przemieszczam się po Szwedzkich miastach i faktycznie zaobserwowałam, iż na swojej drodze spotykam wiele osób z książką, głównie w komunikacji miejskiej czy w parkach. Dodatkowo zauważyłam, że w księgarniach zawsze kręcą się jacyś ludzie a antykwariaty są zawsze pełne spragnionych poszukiwaczy perełek.

2 komentarze:

  1. A tak z ciekawości: widziałaś książki polskich autorów na szwedzkich półkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam dość długa, ale nie udało mi się nic znaleźć...

      Usuń

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger