14 wrz 2014

"Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie" - Lidia Zbigniew - Maciąg




Tytuł: "Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie"
Autor: Lidia Zbigniew - Maciąg
Rok wydania: 1996
Ilość stron: 173



Dzisiaj przychodzę do Was z moją opinią o książce dość wąskiej tematyce, dotyczącą obszaru w którym się specjalizuję, tj. zarządzanie zasobami ludzkimi. Każda kolejna literatura dotycząca tego tematu odkrywa przede mną nowe tajemnice, nową wiedzę. Tak też było w tym przypadku.

Z książka autorstwa p. Zbigniew - Maciąg miałam okazję już raz się spotkać w trakcie pisania pracy magisterskiej. Wyrysowała się w mojej świadomości jako osoba o szerokiej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Biblioteka w mojej firmie dysponuje wieloma książkami, ale kiedy zobaczyłam kolejna lektur autorstwa wyżej wymienionej, nie mogłam pozostać wobec niej obojętna.

Lektura ta to bogaty zbiór informacji, przemyśleń, a także własnych doświadczeń autorki, związanych z szeroko pojęta dziedzina Human Resources. Czytelnik znajdzie tutaj wiedzę dotyczącą:
  • funkcjonowania działu personalnego w firmach, 
  • strategi pozyskiwania,  
  • kariery i rozwoju, 
  • oceniania pracowników,  
  • wynagrodzenia personelu. 


Pozycja ta została wydana w 1996 roku, co pozwoliło mi domniemywać, iż wiele informacji zawartych w niej będzie już nieaktualnych. Nic bardziej mylnego. Autorka wykazała się niezwykłą umiejętnością przewidywania tego,
w jakim kierunku będzie szło zarządzanie zasobami ludzkimi. Większość przekazywanej wiedzy okazała się aktualna, co podwoiło moją chęć do dalszego studiowania lektury. Prezentowana pozycja zaskoczyła mnie pozytywnie sposobem przekazania informacji, tj. użycie pogrubienia tekstu, podkreślenia najważniejszych informacji, zastosowaniem punktorów, tabelek, wykresów czy innych schematów co bardzo ułatwiło mi przyswojenie wiedzy. W książce znalazłam kilka,oryginalnych treści, z którymi do tej pory się nie spotkałam:
  • metody oceny pracowników: min. techniki rankingowe, techniki zorientowane na zadania, metody zorientowane na rezultaty wyniki zadania  
  • szeroki wachlarz błędów oceniania dość szczegółowo opisany.
Do szczególnie doceniam w książkach naukowych to konkretne informacje, treściwa wiedza. Nie akceptuję lania wody w tego typu książkach i po raz kolejny autorka i pod tym kątem mnie nie zawiodła. 

1 komentarz: