niedziela, kwietnia 08, 2018

Małgorzata Rogala - "Dobra matka"

Małgorzata Rogala to autorka, której twórczość chciałam poznać już dawno. Z każdej strony kusiły mnie pozytywne opinie o jej książkach oraz fakt, iż podobno doskonale potrafi łączyć wątek kryminalny z obyczajowym. A to przecież moje ulubione zestawienie! W realizacji celu pomogła mi biblioteka, która pewnego dnia czekała na mnie z dwoma egzemplarzami tej pisarki - Dobra matka i Ważka.


Pewnego dnia zostają odnalezione zwłoki młodej kobiety, matki kilkuletniej dziewczynki, która została zastrzelona. Niedługo potem w podobnych okolicznościach ginie kolejna mama. W toku postępowania okazuje się, iż obie kobiety łączyło wiele wspólnego, a przede wszystkim nałogowa publikacja zdjęć swoich córek w internecie. Śledztwo prowadzi duet policjantów - Agata Górska i Sławomir Tomczyk. Od samego początku sprawa jest trudna i złożona, jednak upór funkcjonariuszy sprawia, iż powoli posuwają się do przodu.

Zagadka kryminalna jest złożona i tak na prawdę doskonale skonstruowana. Policjanci prowadzący śledztwo muszą się solidnie napracować, aby doprowadzić sprawę do końca i znaleźć winnego. Od początku brakuje niepodważalnych poszlak, a podjęte tropy prowadzą w ślepy zaułek. Początkowo myślałam, iż autorka nie zaserwuje mi zbyt wiele emocji, jednak zakończenie książki totalnie mnie oczarowało pomysłowością i brakiem sztampowości. Postępowanie mordercy znajduje swoje usprawiedliwienie, które na prawdę do mnie przemówiło!

W obecnych czasach nikogo nie dziwi fakt posiadania konta na popularnych portalach społecznościowych. Można powiedzieć, że jest to norma. Dziwić może jednak dokumentowanie swojego życia minuta po minucie na takowej stronie, jednak kompletnie nie mogę pojąć powodów publikacji zdjęć swoich dzieci, skoro nie wyraziły na to zgody. Prywatność schodzi na najniższy poziom kosztem chęci pokazania swojego ego czy wywyższenia się. W przypadku publikacji zdjęć najmłodszych w grę wchodzi dodatkowo pedofilia. Na ten powszechny problem zwraca uwagę Małgorzata Rogala w niniejszej publikacji. Jestem przekonana, iż po tej lekturze niejedna osoba zastanowi się nad zamieszczeniem zdjęć/informacji w sieci.

Agata i Sławek to duet policjantów, których polubi każdy czytelnik. Pisarka w prosty, a zarazem wyjątkowy sposób stworzyła charakterystykę dwóch postaci, które niczym szczególnym się nie wyróżniają, a jednak razem tworzą zgrabną całość.  Mam nadzieję, że w kolejnych częściach autorka jeszcze mocniej ukształtuje Agatę i Sławka, a ich postacie będą miały wyraźniejszą charakterystykę.

Autorka ma niesamowity lekki i plastyczny styl, który przypadł mi do gustu. Wydawać by się mogło, iż kryminał to ciężka i trudna książka, jednak nie w tym przypadku. Małgorzata Rogala wciąga czytelnika w sprawę mocno go angażując oraz wplatając wiele intrygujących (i trudnych) wątków, które początkowo nie wnoszą nic do śledztwa, a ostatecznie tworząc zgrabną i logiczną całość.

Autor: Małgorzata Rogala
Tytuł: "Dobra matka"
Ilość stron: 2016
Rok wydania: 352

7 komentarzy:

  1. Dużo dobrego czytałam o tej książce. Jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie czytałam nic tej Autorki, ale przede mną dopiero "Zapłata"...

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę obyczajówki i trochę kryminału - to również moje ulubione połączenie :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przeczytam, widziałam też przyszła do mojej biblioteki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też lubię połączenie kryminału i wątków obyczajowych :) Z jednej strony kuszą mnie książki autorki, a z drugiej tyle innych mam na liście... Postaram się jednak kiedyś znaleźć na Panią Małgorzatę czas, bo całkiem możliwe, że to będzie przyjemne literacko spotkanie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger