piątek, kwietnia 20, 2018

Małgorzata Rogala - "Ważka"


Ważka to kolejna książka Małgorzaty Rogali którą przeczytałam, zaraz po Dobra matka. Ta absolutnie mnie oczarowała i sprawiła, iż byłam ciekawa kontynuacji losów głównych bohaterów. Intrygowała mnie również zagadka kryminalna ponieważ ta, która została stworzona w poprzednim tomie zaskoczyła mnie swoją oryginalnością i sprawiła, że chciałam znowu dać się uwieść autorce.


Ważka opowiada perypetie prywatne i zawodowe dwóch policjantów - Agaty i Sławka, którzy tym razem prowadzą dwa osobne śledztwa. Każde jest na swój sposób ciekawe i intrygujące. Górska szuka mordercy Leny Dobosz, natomiast Tomczyk próbuje rozpracować sprawę zabójstwa dziennikarza, działającego w internecie. Czy te dwie sprawy się ze sobą łączą?

Ważka to kolejna udana książka Małgorzaty Rogali, w której prym wiedzie wielowarstwowa, rewelacyjnie skonstruowana i opracowana intryga kryminalna. Podobnie jak w książce Dobra matka pisarka podsuwa mylące tropy, wprowadza nowych bohaterów do kręgu podejrzanych oraz wyciąga na światło dzienne niechlubne tajemnice z przeszłości. To wszystko sprawia, iż wytypowanie podejrzanego graniczy z cudem, co jest ogromną zaletą dobrego kryminału. Końcówka powieści łączy ze sobą wszystkie wątki i składa puzzle tej skomplikowanej układanki w spójną całość.

W tym tomie znalazłam również kontynuację losów Agaty i Sławka. W poprzedniej części były już przesłanki do tego, iż mogłaby być z nich fajna para. Ważka stanowi rozbudowanie ich miłosnych perypetii, które wcale nie są tak proste i oczywiste jak mogłoby się wydawać. Całość utrzymana jest w podobnym tonie jak Dobra matka, tj. prosty język, wartka akcja, intrygujący bohaterowie oraz ludzkie historie z podwójnym dnem. 

Autor: Małgorzata Rogala
Tytuł: "Ważka"
Ilość stron: 369
Rok wydania: 2017

3 komentarze:

  1. Ja właśnie jestem po lekturze "Zapłaty" i naprawdę bardzo mi się dobrze czytało tą książkę. A następny tom już zamówiony jest w bibliotece!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam literaturę polską, ale nie miałam jeszcze przyjemności poznać twórczości Rogali, co zamierzam uczynić jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze sięgnąć po książki Rogali :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger