wtorek, sierpnia 05, 2014

Agnieszka Maciąg - "Smak życia"



Autor: Agnieszka Maciąg 
Tytuł: "Smak życia" 
Rok wydania: 2007 
Ilość stron: 255


„Podczas gotowania przekazujemy w potrawach swoją energię, uczucia i emocje”

Lada dzień minie rok od kiedy zaczęłam zwracać uwagę na to, co znajduje się na moim talerzu. Zrezygnowałam z smażenia wszelkich potraw, wyrzuciłam z kuchennych szafek słodkości i sztuczne mieszanki. Ograniczyłam spożywanie soli a mój ogródek warzywny eksploatuję bardzo mocno. Ciągle poszukuję nowych przepisów czy sposobów zastąpienia sklepowych "gotowców". Z pomocą przyszła mi książka Agnieszki Maciąg. 

Egzemplarz książki zabiera nas w niesamowitą podróż nie tylko po krajach europejskich, ale całego świata. Nie jest to zwykła książka kucharska, gdzie znajdziecie banalne przepisy na mięsa, ryby, zupy czy przekąski. To lektura przepełniona kreatywnymi przepisami, opartymi na zasadach zdrowej kuchni. Książka ta uświadomiła mi, że codziennie nie muszę głowić się nad wykwintnymi przepisami, ponieważ z pomocą przychodzą mi stare, proste i sprawdzone dania. Lektura zapunktowała również u mojego męża, który znalazł tutaj bardzo oryginalne sposoby na przyrządzenie mięsa, czyli to co interesuje mężczyzn najbardziej :)

Co więcej - egzemplarz wzbogacony jest wspomnieniami autorki z podróży po świecie, a pikanterii dodają cudowne i unikalne zdjęcia. Najbardziej zaskoczona byłam tym, iż w "Smakach życia" znalazłam również porady, w jaki sposób można wykorzystać naturalne produkty, które pomogą nam dbać o urodę. Przyznaję się bez bicia, że jest to pierwsza książka kucharska którą przeczytałam w całości. Co więcej - zrobiłam to w jeden wieczór!! 

Myślę, że "Smaki życia" to idealny pomysł na prezent. Okładka jest bardzo wymowna, a sama książka jest "wyprodukowana" bardzo elegancko i estetycznie.

P.S. W lodówce czeka na mnie filet w łososia. Do jego przyrządzenia wykorzystam przepis na "łososia miodowego" z książki Pani Agnieszki ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger