wtorek, grudnia 19, 2017

Alek Rogoziński - "Lustereczko powiedz przecie"





Kilka tygodni temu miałam okazję zapoznać się z warsztatem pisarskim Alka Rogozińskiego. Na tę okazję wybrałam książkę "Do trzech razy śmierć", której recenzję możecie przeczytać TUTAJ. Pierwsza część serii Róża Krull na tropie tak bardzo mi się spodobała, iż postanowiłam zapoznać się z jej kontynuacją - "Lustereczko powiedz przecie", która swoją premierę miała we wrześniu. Czy druga część serii spodobała mi się równie mocno co pierwsza?
Róża Krull to znana autorka powieści kryminalnych. Pewnego dnia jest świadkiem samobójstwa młodego mężczyzny, którego obserwowała przez lornetkę. Kobieta dowiedziała się, iż samobójca nie miał powodów do popełnienia tak okrutnego czynu, dlatego na własną rękę postanowiła rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci. Kilka dni później pisarka jest świadkiem zbiorowego zatrudnia do którego doszło na bankiecie dedykowanym dla kandydatów na Mistera Polski. Czy te dwie sprawy łączą się ze sobą? Czy Róża Krull pozna prawdę bez narażenia własnego zdrowia i życia na niebezpieczeństwo?

"Lustereczko powiedz przecie" to komedia kryminalna, która doprowadza do niekontrolowanych wybuchów śmiechu. Rozbawiły mnie opisy sytuacji, poczynania roztrzepanej i infantylnej głównej bohaterki oraz jej przyjaciół, a także pomysłowość Alka Rogozińskiego, który z prawdziwą gracją i lekkością żongluje kreatywnymi metaforami i serwuje zaskakujące absurdy. Na wyróżnienie zasługuje zabieg dotyczący wprowadzenia do lektury realnych postaci. W poprzedniej części były to trzy blogerki książkowe, tym razem mamy styczność z Rafałem Maślakiem. Niewątpliwie jest to ciekawe i interesujące zagranie dla każdego czytelnika.

Stworzona zagadka kryminalna jest po raz kolejny na wysokim poziomie. Z przyjemnością odkrywałam kolejne karty dotyczące samobójstwa oraz zabójstwa, dałam wpędzić się w ślepy zaułek oraz skorzystałam z fałszywych tropów serwowanych przez autora książki. Na koniec powieści wszystko ładnie zazębiło się w zgraną i logiczną całość. Akcja powieści toczy się dość szybko, co nie pozwala czytelnikowi na nudę i dłuższe oderwanie się od publikacji. Z pełnym przekonaniem mogę napisać iż podoba mi się styl pisania Alka Rogozińskiego, dlatego też chętnie sięgnę po jego kolejne lektury oraz będę polecać je innym!

Autor: Alek Rogoziński
Tytuł: "Lustereczko powiedz przecie"
Ilość stron: 336
Data premiery: 27.09.2017r.

10 komentarzy:

  1. Kolejną, świetna powieść autora. Nie mogę doczekać się wiosny i nowej książki Alka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminały w wydaniu komediowym mają nieodparty urok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach poznanie w końcu twórczości Rozgozińskiego, bo wstyd! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. W następnym roku pragnę w końcu poznać twórczość Rogozińskiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem czy przypadłby mi do gustu humor autora i sposób prowadzenia historii :) Może w przyszłym roku uda się to sprawdzić? Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na pewno sięgnę i po tą książkę, bo po "Do trzech razy śmierć" nabrałam ochoty na poznanie dalszych losów Róży Krull!

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam także "Pudelko z marzeniami" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również polecam "Pudełko z marzeniami". Jeśli to faktycznie jest komedia, to muszę po nią sięgnąć. Polecam również książki Olgi Rudnickiej. Również przedstawia swoje historie w zabawny sposób :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger