piątek, maja 11, 2018

J.D. Baker - "Czwata Małpa"


Dziś recenzja książki wyjątkowej, która już od pierwszych stron zawładnęła moim sercem i umysłem. To publikacja którą czytałam wyjątkowo długo ale i jedna z nielicznych, którą się po prostu delektowałam. Nie często zdarza mi się czytać tak wyrafinowaną powieść. Mam na myśli książkę J.D. Barkera - autora wielu bestsellerów, które porównywane są do książek Stephena Kinga czy Deana Koontz.


Historia tej książki zaczyna się nietypowo, albowiem jak na talerzu otrzymujemy zwłoki człowieka, którego od kilku lat poszukiwała policja w Chicago. Był on znany jako Zabójca Czwartej Małpy (#4MK), a na swoim koncie miał siedem ofiar. Jego schemat działania charakteryzuje się tym, iż odcina swoim ofiarom ucho, język i wydłubuje oczy, którymi są niewinne dziewczyny. Celem #4MK jest ukaranie bliskich swoich ofiar, który popełnili jakieś przestępstwo, a następnie zatuszowali. Przy mężczyźnie znaleziono kilka różnych przedmiotów, które już na pierwszy rzut oka były podejrzanie dziwne. Jednak najważniejsze było białe pudełko z ludzkim uchem oraz pamiętnik. Detektywi zaangażowani w tę sprawę na czele będę musieli zmierzyć się z wyjątkowo pogmatwaną historią, która wielowątkowością może zaskoczyć doświadczonego funkcjonariusza policji. 

Czwarta Małpa to powieść wielowątkowa jednak to nie przeszkadza w zrozumieniu przekazywanej przez autora historii. W publikacji możemy przeczytać o odczuciach ostatniej ofiary, dzieciństwie mordercy w postaci pamiętnika oraz pracy detektywów. Te trzy wątki przeplatają się między sobą w krótkich rozdziałach, tworząc zgrabną i logiczną całość. Postaci wykreowane przez autora mają doskonałą charakterystykę. Są wyraźnie zaakcentowane,  trudno ich nie polubić oraz kibicować im.

Po przeczytaniu kilku pierwszych stron wiedziałam, że mam do czynienia z powieścią szczególną, perfekcyjną i dopracowanym w najmniejszym detalu. Tak też się stało. Autor książki stworzył (moim zdaniem) arcydzieło literackie. W trakcie lektury niejednokrotnie zastanawiałam się, skąd u autora taka kreatywność i wyobraźnia. Przyznam szczerze, iż Czwarta Małpa to jedna z najlepszych publikacji jaką miałam okazję czytać. Książkę czytałam bardzo długo czego powodem jest nie tylko pojawienie się nowego członka rodziny w moim domu, ale również fakt delektowania się każdą czytaną stroną. Doskonały thriller psychologiczny!


Za egzemplarz dziękuję agencji Business & Culture.

15 komentarzy:

  1. Ale mnie zaciekawiłaś! Książka idealnie trafia w mój gust.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem sama czy to książka idealna dla mnie ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele dobrego czytałam o tej książce, więc z ciekawością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka zbiera same pozytywne opinie. I słusznie! Dlatego polecam.

      Usuń
  4. Planuje się zabrać za tę książkę już niebawem. Słyszałam o niej dużo pozytywnych opinii, a Ty teraz jeszcze bardziej mnie w tym wyborze utwierdziłaś :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupełnie nie spodziewałam się, że to taka dobra historia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta ksiązka chodzi za mną już od dawna, od dłuższego czasu widzę ją na wszystkich innych blogach i ma całkiem dobre opinię, więc myślę, że muszą ją nabyć :)

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/05/przedpremierowo-moje-serce-w-dwoch.html

    OdpowiedzUsuń
  7. O, mam ją na półce :) Nie chcę się przesadnie ekscytować przed lekturą, ale wygląda na to, że to może być bardzo dobra powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tej czwartej małpy ostatnio pełno na Instagramie. Skoro lektura to delektowania się, to jestem na tak;) lubię takie dopracowane thrillery, jak każdy fan gatunku zresztą:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka zbiera same dobre noty - muszę się z nią zapoznać!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Okrety Myśli , Blogger